Aktualności

14 czerwca 2022

Finał I edycji konkursu informatycznego „Przemyśl…zrób grę”


3 czerwca 2022 r. w Instytucie Nauk Technicznych Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Przemyślu odbył się finał I edycji konkursu informatycznego „Przemyśl… zrób grę” zorganizowanego w ramach projektu „Razem zmieniamy Przemyśl” finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021.

W finale wzięły udział reprezentacje poszczególnych szkół ponadpodstawowych z terenu Przemyśla:

  • I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego (I LO),
  • II Liceum Ogólnokształcącego im. prof. Kazimierza Morawskiego (II LO),
  • Zespołu Szkół Elektronicznych i Ogólnokształcących (ZSEiO),
  • Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 1 (CKZiU Nr 1),
  • Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 2 (CKZiU Nr 2).

Etap finałowy polegał na zaprezentowaniu przez uczestników na forum ogólnym zrealizowanej gry edukacyjnej, która została zakwalifikowana przez Komisję konkursową w ramach etapu I. Następnie, już w zespołach projektowych, należało rozbudować przygotowaną grę o zadane przez Komisję konkursową elementy.

Do pierwszego etapu zostało zgłoszonych 11 zespołów realizujących gry w dwóch kategoriach – indywidualnej i grupowej. Natomiast do drugiego etapu finałowego zakwalifikowało się 7 zespołów, czyli 7 gier.

Zestawienie zespołów i gier biorących udział w etapie finałowym:

  • I LO – Michał Puchyr, gra: Mineswepr,
  • II LO – Tymoteusz Górak, gra: Immune Defence,
  • ZSEiO – Dominik Gąsior, gra: Online English,
  • ZSEiO – FireGame Group (skład: Mateusz Pisarczyk, Mateusz Szczepanik), gra: Śladami Historii,
  • CKZiU Nr 1 – Trzech Informatyków Podcast (skład: Tomasz Oszczypko, Piotr Szybiak, Jakub Warcaba), gra: Przemiś,
  • CKZiU Nr 1 – 3 PLI (skład: Hubert Maculak, Paweł Daź, Sandra Kielar), gra: Na szlaku,
  • CKZiU Nr 2 – Beta (skład: Oliwier Czech, Adrian Drapała, Patryk Bukalski), gra: Tor ciekawostek.

Poziom zrealizowanych prac był na wysokim poziomie, każdy z uczestników wykazał się wielkim zaangażowaniem w realizację swojego projektu. Komisja konkursowa po długich obradach ustaliła werdykt, przydzielając trzy miejsca zarówno w kategorii indywidualnej, jak i grupowej.

Klasyfikacja finałowa zespołów i gier przedstawia się następująco:

Kategoria indywidualna:

  • I miejsce: II LO – Tymoteusz Górak, gra: Immune Defence,
  • II miejsce: I LO – Michał Puchyr, gra: Mineswepr,
  • III miejsce: ZSEiO – Dominik Gąsior, gra: Online English.

Kategoria grupowa:

  • I miejsce: CKZiU Nr 1 – Trzech Informatyków Podcast (skład: Tomasz Oszczypko, Piotr Szybiak, Jakub Warcaba), gra: Przemiś,
  • II miejsce: CKZiU Nr 1 – 3 PLI (skład: Hubert Maculak, Paweł Daź, Sandra Kielar), gra: Na szlaku,
  • III miejsce: ZSEiO – FireGame Group (skład: Mateusz Pisarczyk, Mateusz Szczepanik), gra: Śladami Historii.

Finaliści konkursu otrzymali nagrody rzeczowe, a każdy uczestnik „informatyczny” podarunek.

Organizatorzy serdecznie gratulują zwycięzcom oraz dziękują za udział wszystkim uczestnikom. Zachęcamy do udziału w planowanej za rok II edycji konkursu informatycznego!

 

Tekst: dr inż. Piotr Grochowalski

Zdjęcia: Oksana Pikula, Dorota Soroka